%PDF-0-1
สาขาวิศวกรรมอุตสาหการ ภาควิชาวิศวกรรมอุตสาหการ
Program Educational Objectives
วัตถุประสงค์หลักสูตร
1. บัณฑิตสามารถประยุกต์ทักษะทางคณิตศาสตร์ วิทยาศาสตร์ และวิศวกรรม ในการแก้ปัญหาที่มีความซับซ้อนภายใต้บริบทของการทำงานด้านวิศวกรรมอุตสาหการ และรองรับอุตสาหกรรมในยุคดิจิตอล
Graduates apply their technical skills in mathematics, science, and engineering to the solution of complex problems encountered in modern Industrial Engineering practice and Industry in digital era.
2. บัณฑิตสามารถสร้างแบบจำลอง ออกแบบและประเมินโดยใช้การทดลอง กับองค์ประกอบหรือระบบเพื่อให้บรรลุข้อกำหนดทางเทคนิคที่ภาคอุตสาหกรรมต้องการ ภายใต้ข้อกำจัดทางเศรษฐศาสตร์ที่ภาคอุตสาหกรรมต้องเผชิญในความเป็นจริง
Graduates model, analyze, design, and experimentally evaluate components or systems that achieve desired technical specifications subject to the reality of economic constraints.
3. บัณฑิตสามารถแข่งขันอย่างมีประสิทธิภาพในโลกที่มีการเปลี่ยนแปลงทางเทคโนโลยีที่รวดเร็วและสามารถแสดงบทบาทผู้นำในอุตสาหกรรม ในฐานะผู้ประกอบการ หรือนักวิชาการ ในบริบททั่วไปของวิศวกรรมอุตสาการ
Graduates compete effectively in a world of rapid technological change and assume leadership roles within industrial, entrepreneurial, academic in the broad context of IE
4. บัณฑิตบางท่านที่เลือกอาชีพอื่นนอกเหนือจากวิศวกรสามารถทำงานในสายงานต่างๆได้ โดยการรับการศึกษาในระดับบัณฑิตศึกษาและโดยทักษะการเรียนรู้ตลอดชีวิต
Some graduates who choose to redirect their careers are employed in diverse fields through graduate level studies and the process of lifelong learning.
5. บัณฑิตทำการสื่อสารได้อย่างมีประสิทธิภาพทั้งในฐานะบุคคลทั่วไป และสมาชิกของทีมงานที่มีความหลากหลายทั้งในเชิงความเชี่ยวชาญและเชิงวัฒนธรรม ภายใต้บริบทของเศรษฐกิจโลกที่มีความหลากหลาย
Graduates use their communication skills to function effectively both as individuals and as members of multidisciplinary and multicultural teams in a diverse global economy.
STUDENT OUTCOMES
SO1 An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics.
SO2 An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors.
SO3 An ability to communicate effectively with a range of audiences.
SO4 An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts.
SO5 An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives.
SO6 An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions.
SO7 An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.