%PDF-0-1
ชื่อหลักสูตร
ภาษาไทย : หลักสูตรวิศวกรรมศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาวิศวกรรมการบินและอวกาศ
ภาษาอังกฤษ : Bachelor of Engineering Program in Aerospace Engineering
Program Educational Objectives: Aerospace Engineering
1. Graduates hold positions of technical responsibility in modeling, analysis, design, and experiment of aerospace components or systems subject to economic constraints.
2. Graduates continue to enhance their professional knowledge and skills through graduate schools or professional development courses.
3. Graduates update and adapt their core knowledge and ability to the rapid technology changes, rules and regulations, and assume leadership roles within aerospace industry.
4. Graduates use their communication skills to function effectively both as individuals and as members of multidisciplinary and multicultural teams in a diverse global economy.
5. Graduates engage in highly ethical and professional practices taking into account global, environmental impacts and societal safety of engineering decisions.
วัตถุประสงค์ของหลักสูตร: สาขาวิชาวิศวกรรมการบินและอวกาศ
1. บัณฑิตมีความรับผิดชอบด้านเทคนิคในการสร้างแบบจำลอง การวิเคราะห์ การออกแบบ และการทดลองชิ้นส่วนหรือระบบทางการบินและอวกาศ ภายใต้ข้อจำกัดทางเศรษฐกิจ
2. บัณฑิตมีการพัฒนาองค์ความรู้และทักษะโดยการศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาหรือหลักสูตรพัฒนาวิชาชีพ
3. บัณฑิตมีการปรับปรุงและประยุกต์ความรู้และความสามารถตามการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็วของเทคโนโลยี กฎระเบียบ ข้อบังคับ และรับบทบาทเป็นผู้นำในอุตสาหกรรมการบินและอวกาศ
4. บัณฑิตใช้ทักษะในการสื่อสารเพื่อให้ทำหน้าที่ได้อย่างมีประสิทธิภาพ ทั้งในฐานะของบุคคลและฐานะสมาชิกของทีสหสาขาวิชาชีพและวัฒนธรรม ในเศรษฐกิจโลกที่มีความหลากหลาย
5. บัณฑิตมีส่วนร่วมในการปฏิบัติอย่างมีจริยธรรมและเป็นมืออาชีพโดยคำนึงถึงผลกระทบต่อโลกสิ่งแวดล้อมและความปลอดภัยทางสังคมเนื่องจากการตัดสินใจทางวิศวกรรม
STUDENT OUTCOMES
SO1 An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics.
SO2 An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors.
SO3 An ability to communicate effectively with a range of audiences.
SO4 An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts.
SO5 An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives.
SO6 An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions.
SO7 An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.